Indievartti etsii apua kampanjaan kotimaisen indiemusiikin radiosoiton puolesta
"Tiedätkö, kuinka monta työpäivää pitää kuunnella kotimaista radiota, jotta kuulemastaan musiikista saisi kasaan yhden kokoelma-CD:llisen verran suomalaisten pienlevy-yhtiöiden artisteja? Oikea vastaus on tyly: noin kaksi viikkoa. Näin siitä huolimatta, että samaan aikaan Suomen myyntilistat pullistelevat suomalaisia indieartisteja ja -bändejä.
Indievartti-kampanjalla halutaan antaa laadukkaalle suomalaiselle pientuotannolle mahdollisuus: vain 15 minuutin verran soittoaikaapäivässä parhaaseen kuunteluaikaan suomalaisissa radioissa. Indiemusiikkia ei tule haudata myöhäisiltojen erikoisohjelmiin.
Kampanjaan voi osallistua kuka tahansa, joka haluaa vaikuttaa radioitten sisältöön. Kampanjan sivuilla osoitteessawww.noise.fi/indievartti on tarjolla useita mahdollisuuksia vaikuttaa, olitpa sitten tavallinen radionkuuntelija tairadionkuuntelun jo hylännyt ex-kuuntelija.
Indien osuus keskimäärin alle 10 prosenttia Indievartti-kampanjaa varten tutkittiin valtakunnallisia suomalaisiaradioita, jotka julkaisevat soittolistansa verkkosivuillaan. Soittolistoja tarkasteltiin kahtena ajanjaksona, huhti-toukokuulta jaelokuulta 2008. Selvitys rajattiin koskemaan arkipäiviä parhaaseen kuunteluaikaan eli klo 8-16.
Kotimaiseksi indiemusiikiksi luokiteltavissa olevaa musiikkia löytyi radioitten soittolistoilta näinä ajanjaksoina keskimäärin 0-10prosentin verran soitetuista bändeistä. Indieartistit ja bändit keräsivät myös selkeästi vähiten soittokertoja. Kotimaiseksiindiemusiikiksi määriteltiin sellaiset pienten levy-yhtiöiden artistit tai bändit, jotka eivät ole urallaan saavuttaneetkultalevyyn oikeuttavaa levymyyntiä. Indieartistien ja bändien levyt muodostavat kuitenkin noin 20 prosentin osuuden Suomen virallisestaalbumilistasta.
Kampanjasivut: www.noise.fi/indievarttiTarkemmat tilastot: www.noise.fi/indievartti/tilastot.php. "
Indievartti-kampanjalla halutaan antaa laadukkaalle suomalaiselle pientuotannolle mahdollisuus: vain 15 minuutin verran soittoaikaapäivässä parhaaseen kuunteluaikaan suomalaisissa radioissa. Indiemusiikkia ei tule haudata myöhäisiltojen erikoisohjelmiin.
Kampanjaan voi osallistua kuka tahansa, joka haluaa vaikuttaa radioitten sisältöön. Kampanjan sivuilla osoitteessawww.noise.fi/indievartti on tarjolla useita mahdollisuuksia vaikuttaa, olitpa sitten tavallinen radionkuuntelija tairadionkuuntelun jo hylännyt ex-kuuntelija.
Indien osuus keskimäärin alle 10 prosenttia Indievartti-kampanjaa varten tutkittiin valtakunnallisia suomalaisiaradioita, jotka julkaisevat soittolistansa verkkosivuillaan. Soittolistoja tarkasteltiin kahtena ajanjaksona, huhti-toukokuulta jaelokuulta 2008. Selvitys rajattiin koskemaan arkipäiviä parhaaseen kuunteluaikaan eli klo 8-16.
Kotimaiseksi indiemusiikiksi luokiteltavissa olevaa musiikkia löytyi radioitten soittolistoilta näinä ajanjaksoina keskimäärin 0-10prosentin verran soitetuista bändeistä. Indieartistit ja bändit keräsivät myös selkeästi vähiten soittokertoja. Kotimaiseksiindiemusiikiksi määriteltiin sellaiset pienten levy-yhtiöiden artistit tai bändit, jotka eivät ole urallaan saavuttaneetkultalevyyn oikeuttavaa levymyyntiä. Indieartistien ja bändien levyt muodostavat kuitenkin noin 20 prosentin osuuden Suomen virallisestaalbumilistasta.
Kampanjasivut: www.noise.fi/indievarttiTarkemmat tilastot: www.noise.fi/indievartti/tilastot.php. "
Kommentit